2018-03-08 14:33Pressemelding

Fischer til værs med Bjørgen og Klæbo

Skiprodusenten Fischer slo knock-out på konkurrentene i OL, med 30 gullmedaljer i langrenn, skiskyting og kombinert. Statistikk fra prissøketjenesten Prisjakt.no viser at skimerket til Marit Bjørgen og Johannes Høsflot Klæbo også gruset konkurrentene i kampen om norske skikjøpere i februar.

-Fischer var det desidert mest søkte og solgte skimerket under OL-perioden. Over 53 prosent av de som søkte etter nye langrennsski, jaktet spesifikt på merket Fischer. Og statistikken vår viser faktisk to ganske oppsiktvekkende byks døgnet etter at Johannes Høsflot Klæbo vant sitt sprintgull (13.2) og Marit Bjørgen vant 30 kilometeren på OLs siste dag, forteller Norgessjef Carolina Appelqvist i prissammenligningstjenesten Prisjakt.no.

Over to millioner nordmenn bruker den norske søketjenesten hver måned, for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker mer enn 2400 butikker, 498.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.

Ferske tall fra databasen viser at merkevaren Fischer i februar var mer ettersøkt på nettet enn alle konkurrentene Madshus, Rossignol, Atomic, Salomon og Åsnes til sammen.

-Forskjellen på Fischer og konkurrentene er ikke i nærheten av like stor ellers i året, så en stor del av dette bykset på statistikken kan vi nok tilegne OL-suksessen. Tallene viser også at det betyr mer for nordmenn hvem som går på de forskjellige merkene, enn at skimerkene har norsk opphav, sier Appelqvist.

-Kategorien skiutstyr ble i det hele den store vinneren i februar, med størst økning i antall prissammenligninger. Prissøk på ski, skibriller, jakker og varmt undertøy økte med mellom 56 og 66 prosent. Den voldsomme interessen er skyldes nok en kombinasjon av drømmevinter og norsk OL-rus. Det har åpenbart høy verdi for merkevarene å være tilknyttet det norske vintereventyret, sier Carolina Appelqvist.

Mest søkte prissammenligninger på skimerker (langrenn) hos Prisjakt.no under OL-perioden i februar:

Fischer:           53,1%

Madshus:       16,8%

Åsnes:             14,5%

Rossignol:          7,8%

Atomic:              4,5%

Salomon:           2,9%

Bildetekst: Norgessjef Carolina Appelqvist i Prisjakt.no

For ytterligere innsikt om prissøk og prissammenligninger, kontakt gjerne Carolina Appelqvist på telefon 917 33 499

Om Prisjakt.no

Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, eid av Schibsted Media Group, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Tjenesten er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, der leverandører og butikker ikke kan betale for innhold og rangering.

Hver måned bruker over to millioner nordmenn bruker Prisjakt-tjenesten for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker per i dag mer enn 2.400 butikker, 498.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.

Prisjakt.no ble lansert i Norge i 2010 og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.


Om Om Prisjakt

Om oss Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes. Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.