2020-12-11 13:13Pressemelding

Her er årets beste nettbutikker: BliVakker vant igjen

Tilbudsjagende nordmenn har igjen kåret BliVakker til «Årets butikk» i Prisjakts store konkurranse. Kristiansand-bedriften fikk flest positive brukeromtaler blant totalt 20.000 tilbakemeldinger fra kundene i november.

Vinnerne i de 19 kategoriene, i det som nesten må kalles et «uoffisielt norgesmesterskap» for nettbutikker, er stemt frem gjennom hele november. Kundene har valgt blant nesten 1.600 norske butikkene som overvåkes av produktsammenligningstjenesten Prisjakt.

-Mens nettkundene i tidligere kåringer kun har avgitt én enkelt stemme, har vi i år kåret vinnerne basert på antall brukeromtaler som er lagt igjen når kundene har handlet. Disse er vektet sammen med poengkarakter fra 1-10, en score gitt av kundene etter at handelen er gjennomført. Dermed forteller årets konkurranse enda mer om hvordan norske online-kunder egentlig opplever nettbutikken de handler i, forteller daglig leder daglig leder Are Vittersø hos sammenligningstjenesten Prisjakt.

-BliVakker har vunnet hele konkurransen tre av de siste fire årene. Det er rett og slett imponerende at teamet i Kristiansand år etter år makter å opprettholde et så høyt nivå på kundeopplevelser, pris, levering og service. Morsomt er det også å se at flere nyere nisjebutikker utenfor Oslo-gryta klarer å levere bøttevis med gode shoppingopplevelser til sine kunder, sier Vittersø.

Sammen med BliVakker, som også vant skjønnhetskategorien, gikk også Apotera, Stjørdal Foto, Sykkelkomponenter og Komplett seirende ut to kategorier i årets kåring.

Her er årets vinnere i Prisjakts kåring av «Årets butikk»:

Årets Butikk: BliVakker (Kristiansand)

Årets nykommer: Apotera (Oslo)

Beste kundeservice: Stjørdal Foto (Stjørdal)

Årets nisjebutikk: Sykkelkomponenter (Bjørnafjorden)

Årets megastore: Komplett (Sandefjord)

Apotek: Apotera

Barn og baby: Mimmis (Sandefjord)

Bil og garasje: BilXtra (Oslo)

Byggprodukter: Verktøy (Skien)

Data og mobil: Tonerweb (Røyken)

Foto og video: Stjørdal Foto

Friluftsliv: Fjellsport (Sandefjord)

Hjem og hage: Multitrend (Åmli)

Hvitevarer: Skousen (Oslo)

Kjøkken: Bakeren og kokken (Oslo)

Lyd og bilde: HiFi Klubben (Oslo)

Skjønnhet: BliVakker

Sko og klær: Sportmann (Fredrikstad)

Spill og konsoll: Komplett

Sport: Sykkelkomponenter

Bildetekst: -Norske nettbutikker holer høyt nivå på kundeopplevelser, sier daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, som har kåret årets beste butikker.

Kontaktperson: Daglig leder Are Vittersø i Prisjakt, telefon 402 21 792

Om «Årets nettbutikk»

«Årets nettbutikk» iscenesettes av Prisjakt, og er Norges største kåring foretatt av kundene. I årets konkurranse utpekes vinnerne på bakgrunn av antall kundevurderinger i konkurranseperioden (1.-30 november), og gjennomsnittlig karakter gitt av kundene. For mer informasjon om konkurransen, besøk: https://www.prisjakt.no/arets-butik

Om Om Prisjakt

Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes. Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.