2023-11-15 06:30Pressemelding

Prisjakt kårer Årets julegave: Boken!

Med kraftig økende kjøpsinteresse for bøker, erklærer Prisjakt boken som Årets julegave 2023.Med kraftig økende kjøpsinteresse for bøker, erklærer Prisjakt boken som Årets julegave 2023.

Med kraftig økende kjøpsinteresse for bøker, erklærer Prisjakt boken som årets julegave.

I november og desember i fjor opplevde bøker en enorm interesse blant Prisjakts brukere, med kjøpsinteresse som var hele 203% høyere enn de to foregående månedene. Dette vitner om en trang til å finne roen i en stadig mer digital verden, og hva er vel bedre enn å krype opp i en god stol med en spennende bok?

Dette er heller ikke kun en sesongbetont trend. Hittil i september og begynnelsen av oktober 2023 har kjøpsinteressen for bøker skutt i været med fantastiske 408 prosent sammenlignet med samme periode året før.

– Våre data viser at boken blir en julefavoritt. Etter flere års synkende interesse ser vi en tilbakevending siden pandemien. Boken er tilbake for fullt, fastslår Christoffer Reina, Norgessjef i Prisjakt.

Å kåre “Årets julegave” har blitt en årlig tradisjon for Prisjakt. I en tid der mange leter etter den perfekte gaven, ønsker Prisjakt å veilede og inspirere. Og i år er budskapet klart: Legg litt leseglede under juletreet til kjente og kjære. I en tid fylt med skjermer og digitale forstyrrelser, blir en bok mer enn bare en gave - den blir et pusterom, en flukt, og en mulighet til å fordype seg i en annen verden.

– Bøker pleier ikke å kunne konkurrere mot mer eksklusive produkter i julehandelen, men alle data tyder på at folk er mer forsiktige med pengebruken i år. Kanskje er dette et tegn på at folk har tilpasset seg en ny økonomisk virkelighet, sier Christoffer Reina.

Om Om Prisjakt

Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes. Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.

Christoffer Reina
Norgessjef